Byt úspěšným podnikatelem je obtížné, zejména v dnešní době, ale co když už se nám podaří rozjet business, ale chceme z tohoto kola vystoupit, a navíc vytěžit finanční prostředky do „penze“? To už chce jistou dávku odvahy a hlavně čas, kdy je potřeba firmu na prodej připravit. Shodneme se, že je třeba buďto nastudovat miliony článků na internetu a nebo se svěřit odborníkům, kteří Vám správně poradí, jak při prodeji postupovat.
Jste-li na 100 % rozhodnutí pro prodej firmy, měli byste začít konat! Logicky chcete společnost prodat co nejlépe, právě za tímto účelem je nutné učinit nezbytné kroky, které připraví firmu na prodej.
Dalším nezbytným krokem je co nejvíc minimalizovat informace o tom, že se firmu snažíme prodat! O tomto kroku by měl zcela jistě vědět top management, který se bude podílet na shromažďování podkladů pro kroky, které jsem zmínil v předchozím odstavci. Ostatní zaměstnance a veřejnost není třeba informovat, pokud by se informace o transakci dostaly na povrch, je velmi pravděpodobné, že by tento krok mohl snížit cenu společnosti!
Teď se dostáváme k jádru a motivaci a to ceně. Stanovení ceny je poměrně složitý proces, nechceme ji prodat pod cenou a zároveň nechceme odradit potencionální investory neadekvátní cenou.
Pokud se rozhodneme pro specialistu v podobě externího poradce, jedná se o jednoznačné zjednodušení vašich starostí při prodeji. Profesionální externí poradce realizuje několik desítek, či stovek prodejů, lze tedy očekávat, že tomu rozumí, podstatně lépe než vy sám. Jeho role při nezávislém ocenění společnosti je nezastupitelná. K důležitému úkolu externího poradce patří poradenství při přípravě společnosti na prodej, vyhledávání, vytipovávání vhodného okruhu potenciálních zájemců, účast na všech jednání a provádění prodávajícího celým procesem až k závěrečnému podpisu. Pokud tedy chcete prodat firmu, je vhodné se na takového poradce obrátit.